Written by on

در میان بیمه نامه هایی که ماهیت سرمایه گذاری دارند بیمه عمر بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. خیلی ها ترجیح می دهند به جای خرید یک بیمه نامه مستمری یا بیمه زندگی، عمرشان را بیمه کنند.

البته یکی از دلایل این موضع هم ناآشنایی با سایر بیمه هایی است که می توانند این کارکرد را داشته باشد.
به هرحال همین که در چند سال اخیر مردم تصمیم گرفته اند علاوه بر خرید بیمه شخص ثالث و بیمه های اجباری مشابه دیدگاه شان را عوض کنند و از بیمه هم به عنوان امکانی برای سرمایه گذاری استفاده کنند جای خوشحالی است اما خرید بیمه هایی برای سرمایه گذاری با بیمه نامه اجباری و مصرفی متفاوت است، شما باید خودتان را در موقعیت یک سرمایه گذار که به فوت و فن بازار وارد است، قرار دهید.
برای این که یک بیمه نامه عمر مناسب بخرید نکاتی وجود دارد که می تواند به شما در انتخاب یک بیمه نامه مناسب کمک کند.

پرداخت مستمری علاوه بر اندوخته

شرکت های بیمه، بیمه های عمر را در قالب های مختلف عرضه می کنند. برخی مواقع مشاهده شده که خریدار توجه کافی به بندهای قرارداد نداشته است.                                                                    

یکی از این موارد خرید بیمه نامه با این قید است که بیمه، فوت بیمه گذار را به هر دلیل پوشش می دهد یا نه؟ توصیه ما این است که به قید و شرط ها در این زمینه توجه کنید و بیمه نامه ای را خریداری کنید که در آن پرداخت سرمایه بیمه در صورت «فوت بیمه شده به هر علت» تضمین شده باشد. علاوه بر آن خوب است توجه داشته باشید شرکت بیمه متعهد شده باشد علاوه بر اندوخته، مستمری هم به استفاده کنندگانی که از طرف بیمه گذار در شروع قرارداد تعیین شده است، پرداخت کند وارد شدن واژه «فوت به هر علت» در قرارداد را حتما مورد توجه قرار دهید.

پوشش بیماری های خاص

در صورت انتخاب این پوشش اگر بیمه شده به هر یک از بیماری های صعب العلاج (سکته قلبی، سکته مغزی، عمل جراحی قلب باز، سرطان و پیوند اعضا) دچار شود، بیمه گر حداکثر معادل 30درصد سرمایه بیمه تا سقف 30میلیون تومان هزینه پزشکی را پرداخت خواهد کرد.

مستمری در صورت ازکارافتادگی

ازکارافتادگی زودهنگام در کمین همه قرار دارد، خصوصا کسانی که در مشاغل سخت فعالیت می کنند. وقتی بیمه عمر می خرید باید این مورد را در نظر داشته باشید و از شرکت هایی خرید کنید که این پوشش را ارائه می کنند. بیمه عمری که پوشش ازکارافتادگی ندارد، نخرید.