عواقب نداشتن بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

هر چه قدر هم به شانس اعتقاد داشته باشید، در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث ممکن است هزینه گزافی را بپردازید.

بیمه شخص ثالث، یک پوشش بیمه ای است که برای تمام دارندگان وسایل نقلیه اجباری است. مطابق با قانون وسایل نقلیه در هند، شما نمی‌توانید بدون این بیمه در جاده‌های هند رانندگی کنید. با این که این طرح دارای مزایای زیادی است، اما تعداد کمی از مردم از مزایای آن آگاهی دارند.

شما به عنوان یک مالک خودرو ممکن است به دلیل نوع رانندگی ایمنی که دارید، یا حتی به خاطر اعتقاد به شانس خوبتان، برای دریافت بیمه شخص ثالث خودرو اقدام نکرده باشید، اما ممکن است باز هم به دلیل وقوع تصادفی به آن نیاز پیدا کنید که در آن شخص دیگری مقصر است.

 اگر شما دچار سانحه تصادف ‌شوید و منجر به خسارت به دارایی و یا ایجاد جراحت ‌شود، قانون وسایل نقلیه به شما این امکان را می‌دهد خسارت را از دارنده خودرویی که مقصر است، دریافت کنید.

عواقب رانندگی بدون بیمه چیست؟

در طول یک حادثه پیش‌بینی نشده، بیمه خودرو تضمین می‌کند که شما کاملا از نظر مالی و جبران خسارت هزینه‌های به وقوع پیوسته در تامین خسارات و یا دزدیده شدن اموال پوشش داده می‌شوید. این بیمه کامل (شخص ثالث و بدنه) بیشتر توسط شرکت‌های خودرویی و در هنگام خرید یک وسیله نقلیه موتوری که به گواهینامه معتبر برای هدایت آن نیاز است، عرضه می‌شود. بیمه وسیله نقلیه به اندازه داشتن گواهینامه رانندگی مهم است و بدون آن ممکن است شما مجبور به پرداخت جریمه سنگینی شوید.

 این جرایم در هر کشور متفاوت است. با این حال بعضی از این جریمه‌ها در زیر آورده شده‌اند:

  • شخص باید گواهینامه رانندگی‌اش را در صورت نداشتن بیمه خودرو واگذار کند.
  • همچنین، باعث توقیف وسیله نقلیه می‌شود.
  • جریمه‌ نيز باید برای رانندگی بدون یک بیمه معتبر بپردازید.

راهنمای دریافت خسارات بیمه

افت قیمت خودرو در زمان تصادف از جمله اتفاقاتی است که بیشتر افراد با این حادثه ناخوشایند مواجه می‌شوند. اما در چنین شرایطی چه باید کرد؟

راهنمای دریافت خسارت بیمه

مشکلات حقوقی بیمه

اصولاً بیمه یک قرار داد و توافق بین شرکت یا سازمان بیمه ای با افراد حقیقی و حقوقی جامعه است . هرگونه توافقی که شده باشد لازم الاجراست .

معرفی تیم حقوقی مشکلات بیمه

همه چیز درباره بیمه تکمیلی دانا

ارائه کارت طلایی به بیمه شدگان، طرح آنکال 24 ساعته پزشکان بیمه دانا، سیستم مشاوره و ارجاع و ... از خدمات بیمه تکمیلی است.

معرفی بیمه تکمیلی بیمه دانا